lördag, februari 07, 2009

Vill du ha barn med mig?

Det här lät ju lovande men vilket bottennapp. Åsa Jinder har skrivit en bok om ofrivillig barnlöshet som heter Vill du ha barn med mig?.

Det handlar om Nora som träffar Joakim och de försöker få barn tillsammans. Nora är självklart en känd programpresentatör på TV och Joakim är en snygg och populär säljare. Det hela börjar som en Mitt livs novell-novell och slutar som en medicinsk redogörelse.

Språket är styltigt och stolpigt och flera gånger får jag läsa om meningar för de är så konstigt formulerade. Historien kunde varit intressant men mot slutet namedroppas det mediciner och medicinska åtgärder och allting slarvas bara bort.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så bra att veta, hade tänkt läsa den men ser att jag inte behöver det!

10:47 em  
Blogger Petra said...

Nej, verkligen inte. Låt bli.

9:58 fm  
Anonymous Jessica said...

Hade missat att du skrivit om den, så idag plöjde jag den på stranden. Och nej, jag är inte heller imponerad...

8:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser