fredag, februari 06, 2009

Mysiga läshörnor och tjusiga bokhyllor

Expressens Leva&Bo har läshörnespecial. Tre mysiga läshörnor presenteras här. Själv gillar jag den lila bäst. Hemma har jag ingen mysig läshörna. Hemma läser jag i badkaret eller i sängen innan jag ska sova. Då somnar jag oftast med näsan i boken. Fast allra mest läser jag på väg till och från jobbet, ståendes på perrongen eller på själva tåget.

Arianhrod vill att vi visar våra bokhyllor. Lyran har redan gjort det. Skitsnygga verkligen. Jag önskar så att vi kunde byta ut våra Billy i björk till något läckert i mörkbrunt trä, gärna med glasdörrar. Ack ja, om man vore gjord av pengar. Tyvärr står det massor av saker på prio-listan före raden om nya bokhyllor; men så här ser de ut i varje fall.



Notera pockethyllan näst längst ner. Det är Nike som tycker det är roligt att putta in alla böcker längst in. Det vill säga när hon inte drar ut alla på golvet. Det sker dagligen. Vi orkar inte längre ställa dem noggrant, därav stökigheten.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vår 2-åring puttar också in alla böcker längst in på de hyllor dit hon når :-). Men hon låter i alla fall bli att dra ut böckerna på golvet :-).

5:46 em  
Blogger Petra said...

Skönt. Önskar vår kunde lära sig det!

9:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser