tisdag, december 02, 2008

Spanarna!

Jag älskar spanarna. Jag lyssnar på dem via podcast i iPoden när jag klipper gräset, krattar löv eller åker pendeltåg. Mina favoritspanare genom tiderna är Jonas Gardell, Jessica Gedin, Johan Hakelius och Per Naroskin!

Jag har lyssnat till och från sen programmet började i slutet av 80-talet och då var en del av programmet Metropol.

Nu visas ett jubileumsprogram på svt i tre delar. Programmets första del har redan visats men finns på nätet såklart. På Sveriges Radios hemsida kan man också ladda ner enskilda program!

Jag fick 8 rätt av 10 i Spanarnas frågespel! Hur många får du?

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Deckarsystrarna said...

Dom gav faktiskt bort en häst! Otroligt! Tur att jag aldrig vann... /Lillasyster

9:01 em  
Blogger görel said...

Det var jättekul att se dem "live", i själva situationen så att säga! Jag älskar också Spanarna även om jag inte har lyssnar på dem lika länge som du. Jag har länge varit en obotlig P1-lyssnare så jag blev nog inte riktigt fast förrns de flyttade dit. Och jag fick också 8 av 10! :-)

Gav bort en häst?? När då?

7:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser