fredag, november 28, 2008

BookMooch - Give books away. Get books you want.



Lätt som en plätt. Du skriver först in vilka böcker du vill bli av med. Efter det får du önskemål från andra Bookmoochare som vill ha dina böcker. Du skickar iväg dem och får poäng i utbyte. Poängen använder du för att önska böcker som du vill ha av andra. Du behöver inte byta med samma person som du skickar dina böcker till. Systemet med poäng ser till att det blir rättvist.

Smart va? Registrera dig på www.bookmooch.com.

Bättre än Bookcrossing om jag får säga.

3 Comments:

Blogger Hans Persson said...

Bookmooch funkar jättebra! Här är mina böcker.

10:04 em  
Anonymous Anonym said...

Fatar inte att man ska behöva göra det så komplicerat. Jag ställer ut mina avlagda böcker i vår trapphall i 8-våningshuset. Framåt kvällen är de flesta borta. De få som blir kvar går till energiåtervinning. Det är ju ändå inte originalutgåvor vi pratar om! Många av dem har kostat som två öl på billigaste stamhaket, inte värda mer engagemang att göra sig av med!

3:50 fm  
Blogger Petra said...

AnnaaM: Fast ibland kanske man vill ha en specifik bok och det kan man få på Bookmooch!
Ditt sätt är ju också bra. VI hade det så i huset jag bodde i förrut. Har skrivit om det också på bloggen.

9:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser