tisdag, december 02, 2008

En efterlysning: Ponnyexpressen?

Signaturen Katalee undrar om någon har kvar några ex av Ponnyexpressen och kan berätta lite om Fia och Pytteliten, karaktärerna i Wahlströms ponnyklubb.

Jag letar med ljus och lykta efter medlemstidningen Ponnyexpressen, någon som har nåt eller några ex liggandes, eller kan tipsa?

Jag hörde också att Fia blev sjuk och gick bort. Pytteliten träffade jag däremot i verkligheten, han fanns i början av 70-talet utanför Västerås, på Ansta Ponnyranch, där jag var på ridläger. Han var då 14 år och busig. Sedan kom han till Baståsens ridklubb och levde där tills han gick bort 36 eller 38 år gammal. Vi var och hälsade på honom i den vevan.

Om du har några av Ponnyexpressens nummer kvar, svara på
min hemsida: www.lacontrazta.zoomin.se!


Läs också: Gav Wahlströms bokförlag någonsin bort en häst?

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser