torsdag, september 11, 2008

Lästrio: Böcker som förändrade ditt liv!

Oj, här har jag knåpat ihop en pretentiös lästrio. Vilka böcker har på ett eller annat sätt förändrat ditt liv? Men ta inte frågan på för stort allvar. Det behöver inte handla om stora förändringar. Själv fick jag tänka väldigt länge här.

Vilka tre böcker som på något sätt förändrat ditt liv?

1. Äntligen icke-rökare av Allen Carr
Den här boken har haft ett enormt inflytande på mitt liv so far. Efter 17 års rökning la jag av bara sådär för drygt två år sen och är rökfri.

2. Sofies värld av Jostein Gardner
Upptäckandet av hela den filosofiska världen på ett lättillgängligt sätt fick mig nog som 19-åring att börja reflektera och tänka mer abstrakt. Boken startade något. Vad kan jag inte riktigt svara på.

3. Da vinci-koden av Dan Brown
I alla fall hade jag inte reflekterat över att bibeln egentligen kunde se annorlunda ut. Att det fannas annat bakom historierna. Att den var skriven och influerad av människor och samtiden förstod jag ju men det var det här med rosenlinjen och Maria Magdalena som ändå var omvälvande på något sätt. Och jag är inte ens kristen.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var en svår en! Men rolig!

8:45 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, inte så enkel. Men nu är den på plats.

9:41 em  
Anonymous Anonym said...

Har precis hunnit svara på denna lästrio, så kommer du med en ny ;)

7:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser