måndag, september 08, 2008

Blogg-trötthet!

Jag är så trött på den här bloggen. Känns som jag bara skriver samma saker om och om igen. Hur kan jag utveckla den? Vad ska jag skriva om? Ska jag skapa en ny blogg? Ska jag byta ämne? Ska jag fördjupa mig?

Det hela bottnar i att jag inte riktigt känner att jag hinner med att skriva några vidlyftiga och smarta inlägg med en elvamånaders bäbis krälande runt fötterna. Koncentrationsstunderna är inte så långa i taget och då blir inläggen crap.

Kanske blir det bättre när jag börjar jobba och får fika- och lunchraster!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tycker det är bra som det är! Du skriver om böcker du läser och annat bokrelaterat. Tycker det är kanon!

8:33 em  
Blogger Hans Persson said...

Att skapa en ny blogg känns inte meningsfullt om du inte har ett helt annat ämne att skriva om där.

Om du vill fortsätta skriva om böcker så gör det här. Det fina med en blogg är att man kan ta en paus utan att det gör så mycket. Visst, man tappar säkert en del läsare, men jag tror att alla som prenumererar på bloggen hänger kvar. Själv skrev jag väldigt få inlägg över sommaren, men nu börjar det komma igång igen, allt eftersom jag kommer igång med läsningen igen efter slappandet i sommar.

9:09 em  
Blogger Lena said...

Jag gillar också din blogg, har fått massor av bra tips och gillar den som den är. Jag fick nog tillbaka lite av inspirationen när jag började jobba igen för det blir trots allt lite andra intryck än fruktpuré och bra promenadvägar :) Inget fel med det heller men fokus blir på lite andra saker.

8:33 fm  
Blogger Peter Ljungkvist said...

Har själv känt samma sak av och till, och då har bloggen legat nere.

Om du är trött på bloggandet, gör ett uppehåll. Lusten brukar komma tillbaka. Jag kommer i alla fall att kolla in din blogg emellanåt...=)

2:51 em  
Blogger Petra said...

Tack alla! Vad söta ni är.

Den får nog hänga kvar ett tag till och så kanske det dröjer lite mellan inläggen. Asch, vem vet. Jag fick ny energi bara genom att skriva det här inlägget och klaga lite:)

12:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser