fredag, augusti 29, 2008

Kulturfyran: Hösten och böcker

Nu ligger jag sådär efter igen. Två kulturfyror och massa bokstäver hos Malins ABC.

Börjar med en fyra om hösten och böcker.

1. Vilken bok läser du just nu?
Just nu är det Helene Turstens nya Det lömska nätet. Har precis börjat och har stora förväntningar.

2. Vilken bok ligger på tur?
Massor, men förmodligen ska jag nog läsa Ditt kompetenta barn av Jesper Juul.

3. Vilket är ditt favorit-te?
Jag gillar rökiga teer. Lapsang typ.

4. Vad tycker du om hösten, som årstid?
Sådär faktiskt. Det kan vara mysigt när det är friskt i luften, solen skiner och alla träden är fint röda och gula och man kan ha mysiga varma kläder på sig, men för det mesta regnar det ju och är mörkt.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Anna W said...

Du ska inte hoppas alltför mycket av "Ditt kompetenta barn". Personligen slutade jag läsa den ganska fort.

Tack för en bra blogg!

9:15 fm  
Blogger Magica de Hex said...

Tvärtom! Det är en av de bästa böcker om barn jag har läst. Jesper Juul är en oerhört kompetent och klok föräldrarådgivare anser jag.

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser