onsdag, juli 23, 2008

Böcker A - Ö: C

Jag kommer aldrig hinna ifatt! Malin spottar ur sig bokstäver och jag springer hjälplöst efter men skam den som ger sig.

Trejde bokstaven ut är C. Here are the result of the En annan sida-jury.

Författare på C: Curtis! Curtis! Curtis! Jag talar om Curtis Sittenfeld som skrev den fantastiska Prep och sen Mannen i mina drömmar.

Bok på C: Cirkusdirektörens dotter av Jostein Gardner. Läs den! Full av spännande tvister och vändningar och alltid det där mystiska som finns över Gardners böcker.

Litterär karaktär: Den romerska slavinna Calistrate! Hon som föder ett barn som bara har en arm. Flickan kastas först på sopberget men Calistrate räddar henne och bestämmer sig för att hon ska klara sig lika bra som alla andra. Boken är den första i en hela radda av Vibeke Olsson och heter Hedningarnas förgård.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

:-) En i veckan är väl rätt ok takt?

Calistrate borde jag ju också haft med... Hedningarnas förgård är verkligen en av mina största läsupplevelser.

9:03 em  
Blogger Petra said...

En i veckan är helt okej men jag är ju liksom efter från början:)

10:25 em  
Blogger Boktoka said...

Kul att du också gillade Gaarders Cirkusdirektörens dotter. Jag tycker själv att den talas om alldeles för lite, och lånar ut den till höger och vänster eftersom jag tycker att fler borde läsa.

Men den har ju förvisso några år på nacken...

8:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser