måndag, augusti 04, 2008

Aldrig fucka upp

Jisses vilken spännande bok. Jag tror faktiskt jag gillar den här uppföljaren mer än Snabba cash. Intrigerna i Aldrig fucka upp är mer spännande tycker jag än jugge-maffians garderobsbärsärkagång. Här handlar det om traffiking, skulder, kvinnomisshandel, sjangserade poliser och legosoldater. Allting psykologiskt balanserat och spännande. För en svennebanan som jag som knappt rör mig på Stureplan balanserar storyn på en skör tråd. Man vet liksom aldrig om det är realistiskt eller inte. Ungefär som Stieg Larssons böcker. Det kan vara sant eller så kan det vara extremt överdrivet. Men det är möjligt.

Och spännande.

Och riktigt bra.

Och språket flyter.

Läs!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för tipset! Verkar riktigt bra. Har inte tagit mig för att läsa Snabba cash ännu heller men det blir nog av snart!

Jag har en liten tävling, eller "giveaway" i min blogg där du kan få ett bokmärke genom att tipsa om en bok. Kanske kan va nått? :)

2:01 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, nu är jag nog snart den enda bokbloggare som inte läst Lapidus... Måste nog ta mig i kragen. Man blev ju inte precis mindre sugen efter den här recensionen!

4:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser