onsdag, april 23, 2008

Mitt liv på sex ord?

Har blivit tillfrågad om jag vill vara med att medverka med mina memoarer med endast sex ord på sajten Ditt liv på sex ord. Ni vet så där som Ernest Hemingway gjorde i sin sexordsroman:

For sale: Baby shoes! Never worn.

Oj. Prestationsångesten väcks till liv. Jag måste tänka. Finurla. Fundera. Få till det. I väntan på att inspirationen ska slå ner så läser jag andras sexordsmemoarer och några är riktigt riktigt bra.

Några favoriter:

Bouppteckning idag! Plötsligt en syster till.

Så rädd men det går ändå.

I väntan ödslar jag min tid...

Brevet hade ramlat ner bakom elementet.

Jag har hoppat ur hans hjärta.


Läs fler här: Ditt liv på sex ord

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous arkbrik said...

Mörkret skrämmer. Men man slipper se.

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser