fredag, april 11, 2008

4 önskade

Sara startar 4 önskade och först ut är frågan:

Vilka böcker önskar du att du har skrivit?

1. Alla böcker av Marion Keyes.
Det är ungefär så jag själv skulle vilja skriva, roligt, fyndigt och lagom lättsamt. När böckerna kom i mitten på 90-talet så fanns det inget liknande och det tyckte jag var häftigt och det skulle jag önskat att jag kommit på.

2. Harry Potter- eller Sagan om Ringen-böckerna.
Tänk att få skapa ett parallellt universum så genomtänkt och häftigt och dessutom bli stenrik på kuppen? Ja tack!

3. Bra hästbok för vuxna!
Jo, jag har varit på gång i Nanowrimo-utmaningar och på skrivarkurser men jag tar mig inte tiden att sätta mig ner och göra klart. Jag har ju ett påbörjat manus med historia och allt klart. Det svåra är att skriva om vuxna i hästmiljö är att allt låter som ungdomsböckerna från Wahlströms typ med röda ryggar: "Så tog hon sin häst och galopperade iväg mot skogen..."!

4. Prince självbiografi!
Nej, det finns ingen sån. Än. Det finns böcker OM Prince men mig veterligen ingen där han själv varit inblandad. Men visst vore det häftigt att få sätta sig ner med den lille store mannen och få tränga in under hans hud och få veta hur han tänker och känner och hur han kan vara så förbaskat produktiv. Hur det känns att vara så musikaliskt begåvad och vad driver honom? Han är ju stenrik och har ett mansion i Minneapolis. Jag önskar jag kunde få bli journalisten som hjälpte honom med biografin! Dream on....

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Sara said...

Ja du, Harry Potter eller Sagan om ringen hade ju inte varit helt fel att komma på! Värsta grejen liksom ;)

11:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser