tisdag, november 06, 2007

Läsa? Vad är det!?

Antal lästa sidor sen jag fick barn: 0

Det finns helt enkelt inte ork! Jag somnar som en stock varje kväll och när jag försöker läsa så hoppar bokstäverna runt på sidan. TVn funkar. Gärna inredningsprogram eller dokusåpor.

Fast för att inte underminera den kulturella ådran helt som nybliven småbarnsförälder lyckades jag hålla mig vaken under en hel film igår. Bra var den också. Blood Diamond med Leonardo Di Caprio. Han är fasligt underskattad som skådis, är han inte? Har sett honom riktigt lysande i flera filmer på raken nu. Aviator, The Departed...

Isprinsessan lyckades jag missa i fredags - men som tur är finns det repriser och webb-tv! Ska försöka pricka in det ena eller det andra endera dagen.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det fanns ju en tid när Di Caprio hyllades som skådespelare, då när han var med i "Gilbert Grape" och "Romeo + Julia". Sen följde en tid när han var med i ett antal halvdåliga filmer såsom "Mannen med järnmasken", "The Beach" och "Gangs in New York" och det var väl då som hans stjärna dalade. Håller med om att han var riktigt bra i såväl "Blood Diamond" som "Aviator" och "The Departed".

10:07 em  
Anonymous Anonym said...

Han har kommit tillbaka! Det kanske var en mognadsfråga? Många barnstjärnor verkar ju ha det jobbigt med sin stjärnstatus.

Den vuxne och mer seriöse Leonardo är en av de mest sevärda skådisarna i Hollywood idag. Absolut.

9:35 fm  
Blogger Peter Ljungkvist said...

Har inte gratulerat till det nya tillskottet, så jag passar på nu. GRATTIS...=)

10:32 fm  
Blogger Petra said...

TacK!!!

1:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser