söndag, september 30, 2007

And here are the results of Bokmässan 2007


Hejdå Bokmässan! Nu är den slut för i år. På återseende.
Årets tema var Estland. Nästa års tema är Lettland och 2009 års tema är Spanien!


Årets skörd av tidskrifter.
Tre nummer av bif (biblioteket i fokus), Kom ut, PS!, Femina, Foto, Antik & Auktion (köp fyra för inga pengar alls), Amelia, Svensk Bokhandel, Hus & Hem, Kulturen och nummer ett av Språktidningen (som jag fick gratis när jag sa att jag tecknat prenumeration från nummer två). Men vart höll Vagabond hus? Letade men hittade inte alls.


Årets skörd av böcker.
- Klas Gustafson - Ett bluesliv (om Cornelis, CD på köpet).
- Lena Sundström - Saker jag inte förstår
- Annika Lantz - 9 1/2 månad (köptes av Tasso Stafilidis som stod i Normal förlags monter och undrade om jag verkligen skulle läsa den nu så här innan barnet kommer. Han rådde mig att vänta!)
- Mia Törnblom - Självkänsla nu! och Mera självkänsla!
- Tracy Quan - Callgirl på Manhattan
- Eva Kihlström - Karismakoden
- Susanna Alakoski - Svinalängorna
- Belinda Olsson - Otrogen på öppen gata
- Anthony Kiedis - Scar Tissue
- Mark Pfendergest - The ambient Century
och slutligen
- Johnny Rogan - Morrissey

Jag kunde ha gått loss för flera tusen till, höll verkligen stenhårt i plånboken! Känner mig ändå hyfsat nöjd!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Fröken Nina said...

Jag hittade inte heller Vagabond, letade som besatt ett tag. Frågade ett par tjejer som arbetade Sveriges tidskrifters monter, men de hittade dem inte heller... Ja ja.

Spanien 2009 lockar rejält! =)

9:36 em  
Blogger Sama said...

Ja också jag letade, var sjutton var Vagabond? Märkligt.

12:07 fm  
Blogger Petra said...

Jag hade ett monternummer, men när jag kom dit fanns inte montern alls.

11:09 fm  
Anonymous Anonym said...

Ah - Språktidningen, visst var det du som tipsade om den tidigare?
Jag beställde en prenumeration, men jag har inte fått den än.
Kanske läge att ringa och kolla vad som hände.

10:29 fm  
Blogger Petra said...

Sandra. Om vi beställde nu så får vi från nummer två som kommer i oktober så jag tror inte det är något fel!

10:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Ah, bra. Då ringer inte jag. :)

11:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser