fredag, september 28, 2007

Plus och minus med mässan!

Plus med mässan:
+ Har gått bananas på billiga pocketböcker. Överallt är det 3 för 100 eller 4 för 100.
+ Har två bra presenter med mig hem
+ Såg en hysteriskt inspirerande Mia Törnblom. Har ni chansen! Kolla in henne.
+ Hittade en guldgruva i finfina Tintin-montern! Missa inte.

Minus med mässan:
- Har tappat min favoritkofta. Ser ni en grå, stickad, fin kofta, lite randig i stickningen så är den min!
- Jag orkade inte kolla några seminarier. Jag gick på det där seminariet om att skriva kollektivt men höll på att somna efter en kvart - och det var inte panelens fel.
- Jag hann inte gå till Internationella torget heller!
- Akademibokhandelns priser! Handla inte i deras montrar på plan 2. Priserna är way out dyrare än vad det är i många montrar i B- och C-hallen.

Tips!
Det är sjukt mycket folk! Gå på de små förlagens montrar direkt. Montrar som Reverb, Vertigo, Ordfront, Leopard m fl. Skippa de stora - de är dyra och böckerna finns billigare på internet.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jaha, satt du också och kollade in Mia T. Visst var hon bra!! Jag gillade också Tintin-montern! Hade så gärna velat köpa en Milou men hjärnan klarade inte av beslutet så sent på dagen... Köpte dock en massa annat...

11:37 em  
Anonymous Anonym said...

Missade du andra våningen, de bästa böckerna finns där, mer lugn också.

1:17 em  
Anonymous Anonym said...

(Akademibokhandelns priser på nya böcker var lägre än ute i handeln, dessutom fick man 3 böcker, men betadae för 2 - och medlemmar fick dubbla bonuspåäng.)

1:20 em  
Blogger Petra said...

Hannele: Nej, jag var där uppe - men inte på Internationella torget.
Akademibokhandelns priser var ändå mycket dyrare än på andra ställen på mässan - och jag tycker inte 65 för en pocket är billigare än i handeln faktiskt.

4:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser