lördag, september 29, 2007

Mia Törnblom



Jag har inte brytt mig om de här självkänsleböckerna tidigare. Har aldrig känt något behov eller längtan efter att läsa dem heller tills igår då råkade gå förbi Hälsans scen (eller vad den nu hette) uppe på plan två där hon stod och snackade om relationer och skillnaden mellan självförtroende och självkänsla. Halvt hysteriskt och grymt roligt. Det var som att se en bra stand-up-comedy.

Jag blev så inspirerad att jag genast gick bort till Akademibokhandeln precis bredvid och skulle köpa båda böckerna men baxnade över priserna. Ungefär dubbelt så dyrt som i Månpockets eller AdLibris montrar. Det blev ett litet inköp av Självkänsla nu och Mera självkänsla på plan ett istället.

Senare på kvällen/natten spottade jag henne i Scandic Opalens lobby men jag var för trött för att gå fram och säga något smart!

Mia Törnblom sommarpratade i somras vilket jag missade men tänkte ladda ner och lyssna nu.

På gränsen till för mycket hela tiden men ändå grymt inspirerande!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har läst "Självkänsla nu" och gillade den skarpt. Läste kanske inte så mycket för att jag trodde jag behövde boken så värst, men den var ändå bra och sa mig mycket. Råkade tyvärr sluta mitt i boken av någon anledning och plockade inte upp den igen av någon annan anledning, men första hälften var som sagt bra.

11:01 em  
Blogger Petra said...

Jag har börjat lite smått att kolla i den och måste säga att hon var bättre på scen! :)

12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser