måndag, maj 21, 2007

Vad händer om man vänder på Paris?

Några av mina favoriter när jag var sådär 11-12 var böckerna om Tekla och hennes kompis Ulle av Viveca Lärn Sundvall. I en av böckerna åker Tekla och hennes pappa till Paris för att pappan ska måla våren i Paris.

Boken heter Vad händer om man vänder på Paris? Där går hon vilse på Louvren, klagar på de franska kuddarna, åker båt på Seine, äter baguetter och åker upp i Eiffeltornet.

Vår kristihimmelfärdshelg tillbringades ungefär på samma sätt. Vi åkte inte upp i Eiffeltornet men vi käkade baguette, klagade på kuddarna, gick vilse på Louvren, åkte båt på Seine och mycket mycket mer.
Väldigt härlig och väldigt dyrt. 52 kronor för en coca cola? 140 spänn för två kaffe på Champs-Elysees, men en underbar romantisk minisemester fick vi!

Etiketter: ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

c´est fantastique!

Jag vill också åka till Paris, har aldrig varit där!

8:23 em  
Blogger Petra said...

Jag hade heller aldrig varit där! Blev positivt överraskad men det var ganska dyrt:)

10:22 fm  
Blogger Helen said...

suck... jag måste verkligen skaffa mig ett jobb, så att jag också har råd att åka...

Har visserligen varit i just Paris några gånger, men det finns ju så mycket annat man vill se.

Om nån letar efter ett alternativ till Paris i syftet romantisk semester, kan jag varmt rekommendera Rom.

1:00 em  
Blogger Vivi said...

Ohh Viveca Larn Sundvall var ocksa min favoritforfattare! Jag alskade TuppenKuppen och just Vad hander om man vander pa Paris! Vilken nostalgitripp det blev!

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

Älskade också Vad händer om man vänder på Paris :) Och Paris förstås. Lite avis.

4:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser