måndag, maj 07, 2007

Malins bokfemma

Gör som Fröken Nina och svarar på Malins bokfemma.

Temat för veckans bokfemma är dåliga böcker. Böcker som man inte kan rekommendera någon annan att läsa, böcker som kanske tom har förpassats från bokhyllan.

Här är mina svar:

1. 28 timmar på ett dygn av Allison Pearson
Beskrivs som karriärmammans dagbok. Verkar lovande men är så urbota trist att jag la ner rätt snabbt. Jag blir bara irriterad på den irrationella och helt osympatiska huvudpersonen.

2. Bokcirkeln av Elizabeth Noble
Helrörig och totalt virrig och jag kan inte hålla isär mängderna med karaktärer som presenteras i början. Dessutom är de helt ointressanta och karikathyrer. La ner snabbt.

3. Kartor för vilsna älskare av Nadeem Aslam
Utsågs redan i mars förra året till 2006 års bästa bok och jag försökte verkligen men jag kommer helt enkelt inte in i den.

4. Star av Pamela Andersson
Det här är värre än allt sammans du läst någonsin.

5. Konsten att förlora av Mats Hård
En av de första blogg-böckerna som jag försökte läsa förra året men jag är inte så intresserad av sportjournalistik och GIF Sundsvall. Är man det är den säkert jättespännande.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Fröken Nina said...

Du som brukar ge så bra boktips, nu vet jag ju vad jag INTE ska läsa ;)

11:07 em  
Blogger Petra said...

Hihi! :)
Nej, akta dig!

3:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser