tisdag, januari 23, 2007

Amme

I Bloggstafetten fick jag uppdraget att skriva om mina tre favoritbloggar. Jag valde bland annat att berätta om min allra allra första favoritdagbok på nätet, Amme.

Hon har i hela sitt liv kämpat mot cancern och sist hon uppdaterade väntade hon på lungtransplantation och sover med syrgasmask.

Jag har aldrig träffat henne. Jag har aldrig pratat med henne. Aldrig haft någon kontakt över huvudtaget. Hon visste nog aldrig att jag fanns men läst henne regelbundet i över tio år. Jag skrev om henne senaste i november.

Nu på morgonen fick jag beskedet att hon inte klarade väntan utan somnade in den 21 januari 2007. Det är många som saknar henne. Jag med.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är sorgligt!

1:53 em  
Anonymous Anonym said...

Tragiskt.

10:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser