tisdag, oktober 10, 2006

Mina hemligheter av Sophie Kinsella

Då har jag läst Mina hemligheter av Sophie Kinsella också. Det tog tid för boken var faktiskt rätt seg. Tråkig, rätt förutsägbar...eller förresten. Otroligt förutsägbar. Dessutom känns det som om Sophie Kinsella redan på förhand visste att det skulle bli en film för det kommer bli en otroligt härlig romantisk komedi av den här filmen där Kate Hudson ska spela huvudrollen som Emma Corrigan och ryktet säger att Christian Bale ska spela den manliga huvudrollsinnehavaren Jack Harper.

Utan att avslöja allt för mycket. Boken handlar om den vimsiga Emma Corrigan som jobbar som marknadsassistent på Panther Cola. På ett flygplan som i princip håller på att störta avslöjar hon i panik allt om sig själv för en total främling - att hon inte alls är en 34:a utan en 36:a. Att hon hatar stringtrosor men har det ändå, att hon brukar smita från jobbet tillsammans med en kompis genom kodord, att hon brukar låna sin rumskompis kläder bakom hennes rygg, att hon tycker champagne på första dejten är det romantiskaste hon vet. Den typen av småytliga hemligheter.

Planet störtar inte utan alla landar säkert och några dagar senare på jobbet kliver företagets grundare och superboss in och vem är det om inte främlingen från planet.

En karusell börjar där det är uppenbart från allra första stund att VD'n är intresserad av Emma och börjar reta henne och försöka sätta dit henne genom att avslöja små, små hemligheter och fråga henne om allt möjligt som han egentligen inte borde ha en aning om. Emma blir förstårs superirriterad och sen så småningom.... Ja, ni har också redan fattat.

Vänta med den här. Läs en annan bok och se filmen när den kommer istället. Jag tror den här ytliga storyn gör sig bättre på film än i bokform.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

.
Aha. Ytterligare en film där en förvirrad tjej ska först bli irriterad på och sedan förälskad i en töntig men mäktig stalker. Precis som i You got mail. Uschan puschan.

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag älskade boken och tyckte den var sjukt rolig. Den är lätt värd att läsas om flera gånger!

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

Antagligen en av de roligaste och bästa böckerna jag har läst på mkt läne! Iaf enligt min åsikt.... :)

12:56 em  
Anonymous Anonym said...

oj, vad negativ du är till den här boken. En av de bättre jag har läst iallafall, i den "typen" av böcker. Att den är förutsägbar är väl inte så konstigt, ALLA böcker som har kärlek som tema är förutsägbara. Det är min åsikt åtminstone:) sen behöver du ju inte hålla med ;)

5:13 em  
Anonymous Helena said...

När kommer filmen??

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det är en av dom bästa och roligaste böckerna! Sophie kinsella är grymt bra :)

12:54 em  
Anonymous Anonym said...

Den här boken var helt fantastisk, skrattade så mycket! Verkligen värd att läsa :)

6:38 em  
Anonymous Anonym said...

Super bra bok! Läs den! Vet inte vad du pratar om...
ÄLSKAR sophie kinsellas böcker.
R E A D I T ! ♥

7:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser