torsdag, oktober 12, 2006

....det bidde en turk!

Nej malaysiska poeter och amerikanska män kan slänga sig i väggen. Lika så Adonis och Joyce Carol Oates. Det blev en turk, Orhan Pamuk. Norstedts jublar. Han finns på deras förlag.

Finns flera på svenska utgivet av honom; Det tysta huset (1983), Den vita borgen (1985), Den svarta boken (1990), Mitt namn är röd (2000), Snö (2002) och Istanbul (2003) med flera.

Bokmoster har recenserat Mitt namn är röd och han har själv en ambitiös hemsida. Fast den verkar ha dånat av alla besökare som just nu surfat dit...

4 Comments:

Blogger Bokmoster said...

Jag jublar också. Det är ju en författare som jag faktiskt känner till och har läst, hur ofta händer det?

4:57 em  
Blogger Petra said...

Jag hade mitt halleluja-moment med Dario Fo för några år sedan! :)

5:44 em  
Anonymous Anonym said...

hej namne!
Jag har tidigare två "bloggkompisar" som heter Petra och vi har skojat lite med varann om namnet eftersom vi alla tre känt nån sorts märklig äganderätt till namnet - att ingen annan liksom "kan" heta Petra....
Fånigt - men lite kul.

Jag hittade dig via Lotten - båda dina bloggar ser jättefina ut - jag länkar gärna till dig!!

4:11 fm  
Anonymous Anonym said...

ja - ha ha det var en bra idé!! Än så länge är vi som sagt fyra stycken - som jag känner till. En speciell grupp Petrabloggare helt enkelt.
Men Petra finns inte bland tex nyckelorden så tydligen använder man sig inte av namnet i själva bloggen...

8:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser