söndag, september 17, 2006

Da Vinci-koden som film

Nu har jag äntligen sett filmen Da Vinci-koden och ärligt talat var det ingen höjdare. Tom Hanks fungerar otroligt nog ganska bra i rollen som professor Langdom men Audrey Tatou som Sophie har sett sina bättre dagar. Krystat, spänt och forcerat är ord jag kommer att tänka på när jag ser henne.

Alla har väl läst Da Vinci-koden vid det här laget så jag bryr mig inte om att dra någon story. Jag förstår inte varför de inte valde att göra en tv-serie av boken istället. Det finns tillräckligt med stoff och cliffhangers. Jag tror det hade fungerat tusen gånger bättre.

Nu blir filmen bara en salig pannkaka och röra av personer och händelser och fakta som de ska försöka trycka in så mycket som möjligt.

Ian McKellen är dock jättebra som den excentriske historikern Teabing.

Vill ni se en riktigt, riktigt bra film istället! Se United 93 om vad som hände på ett av flygplanen den 11 september 2001.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser