söndag, september 10, 2006

Livets skafferi

Inte blir man besviken på Alexander McCall Smith. Livets skafferi är den sjätte boken om Damernas detektivbyrå. Tror jag. Jag börjar tappa räkningen men det gör inget.

Det här är ännu en feel good-bok om Mma Ramotswe, Mma Makutski, Mr J L B Matekoni, Tlokweng Road Speedy Motors och Damernas detektivbyrå. Den här gången ska ett stort välgörenhetsevenemang för Gabarones hem för föräldralösa barn äga rum och föreståndarinnan Mma Potokwani har bestämt att Mr J L B Matekoni ska hoppa fallskärm!

Boken rullar på i samma tempo och anda som de tidigare böckerna. Dock får detektivbyråns uppdrag och deckargåtor än mindre plats och mer och mer handlar om människorna kring detektivbyrån. Det gör inte så jättemycket men jag saknar gåtorna från de första böckerna lite.

Den är dock perfekt för hängmattan en solig söndag som denna.

5 Comments:

Blogger Maliee said...

Inget som egentligen berör detta inlägg, men har du några trevliga tips om var man ska uppehålla sig på bokmässan? Är något av en novis och tar gärna emot bra tips!

3:06 em  
Anonymous Anonym said...

Ha. Jag är visst inne på samma ämne. Har äntligen tänkt sätta mina skor på detta område för första gången. Och jag toklängtar till nästa helg! Även om det innebär nattåg både från östersund och tillbaka för att kunna dimpa in på jobbet lagom till kl 9 måndag morgon.

Jag har bara en idiotfundering: kan man betala med kort inne på mässan eller är det rena cash som gäller?

Ida

5:59 em  
Anonymous Anonym said...

Jag glömde min andra fråga. Eftersom jag är så sällan i Göteborg så är jag helt nollställd vad gäller mat. Vart ska man äta någonstans? God och inte alltför dyr mat är mina enda krav. Om det finns några tips så är jag väldigt tacksam!!

Ida

6:35 em  
Blogger Petra said...

Lugn bara lugn!
Jag ska skriva ihop en Bokmässan-for_dummies snart! :)

7:12 em  
Blogger Maliee said...

Oh! Tack, det skulle uppskattas!

7:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser