söndag, juli 02, 2006

På nattduksbordet just nu...

Uppifrån och ner:

Förändringens vindar av Douglas Kennedy vilken jag läser just nu och är lite besviken på. Inte alls samma tempo och spänning som i de tidigare böckerna. Den här är seg. Det händer ingenting men det är inte jättedåligt så jag fortsätter.

Vad vore livet utan stress av Tomas Danielsson. Vi var på en föreläsning av Tomas Danielsson med jobbet (skriver om den här). Då köpte vi in boken och så skulle den gå runt bland oss som ville och jag hamnade rätt långt ner på listan tydligen eftersom boken nådde mig först nu i veckan och föreläsningen var i november förra året. Den var bra vill jag minnas.

Målgång av Jane Tomlinson. En sån där jag-har-inga-förutsättningar-alls-men-jag-kämpade-och-vann-bok. Men jag brukar gilla sånt.

Kungamordet av Hanne Vibeke Holst. Den fristående fortsättningen på Kronprinsessan. Började läsa den som lösblad i Argentina och fick mersmak. Ska definitivt sätta tänderna i den snart.

Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Uppföljaren till Män som hatar kvinnor som jag gillade jättemycket och när jag läst ut den ville jag sätta tänderna i Flickan som...direkt. Nu när jag kan det har den ändå blivit liggande. Blir nog den härnäst efter Kennedy.

I en klass för sig av Curtis Sittenfeld. I takt med att nya, mer attraktiva böcker dyker upp så hamnar den här bara längre och längre ner på listan. Det kanske slutar med att jag inte läser den alls.

Efter Douglas-boken, vilken tycker ni att jag ska läsa?


Vilken bok ska jag läsa härnäst?
Vad vore livet utan stress av Tomas Danielsson?
Målgång av Jane Tomlinson?
Kungamordet av Hanne Vibeke Holst?
Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson?
I en klass för sig av Curtis Sittenfeld?
Free polls from Pollhost.com
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser