onsdag, juni 28, 2006

Den vita masajen slår till igen

Precis som Mia Eriksson (Gömda, Asyl osv) försöker Corinne Hoffman mjölka så mycket pengar som möjligt ur sin story som gift med masajen Lketinga. Men ärligt talat? Det börjar bli lite uttjatat.

Lilldjurets recension räckte gott och väl för nu. Kanske läser jag boken när den kommer på pocket-rea eller säljs för en tia på Tradera.

Jag lovar att detta inte är den sista masaj-boken vi ser. Snart kommer nog Den vita masajens dotter reser tillbaka och Den vita masajen på nya äventyr. Eller Den vita masajen och mysteriet på Dimmornas heed, Den vita masajen slår tillbaka och Den vita masajen stoppar spöktåget typ.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag läste den första för att man fick den med nån tidning men såå bra var den inte. Och du har rätt, känns som att det är pengamjölkning som är syftet.
Har du läst "Den andra systern Boleyn" förresten?

4:41 em  
Blogger Cissi said...

Haha, eller "Lketinga och den flammande bägaren"...
Är nyfiken på omdöme av Douglas Kennedys senaste. Jag älskade "Den gåtfulle fotografen".

6:15 em  
Anonymous Anonym said...

Fantastiskt roliga titelförslag. Och tack för länken. Som sagt, jag kommer säkert att läsa också spöktåget-fortsättningen så att du slipper...

7:22 em  
Blogger Petra said...

Lena: Har inte läst "Den andra systern Boleyn" Är den bra?

Fröken bokmal: Har precis börjat, det verkar lovande. Älskade också "fotografen" och Ett alldeles särskilt förhållande.

Sara: Jag litar på dig! :-)

7:36 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är tyvärr en sån jävla sucker för följetångar, så jag lär ju läsa även denna.

9:13 em  
Anonymous Anonym said...

Ja den är skitbra! Loved it!

9:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser