måndag, juni 26, 2006

Lönen är här

Lönen är här, räkningarna betalda och jag drar mig hela tiden mot AdLibris. Det är som ett gift.

Men jag måste härmed lova mig själv nu att inte köpa en endaste bok till förräns jag läst Stieg Larssons Flickan som lekte med elden och Douglas Kennedys Förändringens vindar som ligger på nattduksbordet och väntar. Dessutom har jag Röda vita rosen av Mariette Glodeck kvar också.

Med tanke på att ommålning av hus står på schemat i juli så tvivlar jag på att det blir några nya böcker före sommaren är slut. Imorse gick vi upp klockan sex och åkte och handlade fasadtvätt, svampar och skrapor. Vi hade tänkt måla om hela huset på kvällar och helger. Har vi tagit oss vatten över huvudet?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ååh! Jag visste inte att Douglas kommit ut med en ny. Älskar hans böcker!

3:43 em  
Blogger Brian said...

Lova! Jag har inte fått min lön än... bra firma man har jobbat för.

Bara Argentina kvar för din del nu. Då hejar vi på dom. Jag gör också det nu. Hoppas på dem och England i finalen.

4:13 em  
Anonymous Anonym said...

Målade vårt hus förra sommaren. Tog hela semestern - 4 veckor. Vårt hus är sannerligen inte stort. Det är mer än man någonsin kan tro. Sedan måste man ju tajma med väder osv. 2 av veckorna var det blandat regn - så man fick störta ut så fort väggarna torkat och köra som sjutton igen... Simultant byttes taket - kan ju också fördröjt processen. Men det är värt slitet - blir så fint!

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Ja det har ni.

Bara vår lilla lekstuga kommer bli ett helvete att måla om inser jag ju närmre vi kommer att behöva göra det.

11:33 em  
Blogger Robban said...

När ni är klara med er ommålning så har ni säkert vanan inne. Då kan ni komma förbi hemma hos oss och hjälpa till med att måla vår barre. ;)

8:59 em  
Blogger Bloggblad said...

Hm... jag låtsas inte se att du skriver i "vi"-form... för här är det bara hälften av familjen som målar. Å andra sidan fixar jag mat och tvätt...

9:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser