fredag, april 28, 2006

Fotbollsböcker

Fyrtiotvå dagar kvar till VM och jag fick precis AdLibris nyhetsbrev där man tipsar om fyra fotbollsböcker i pocket.

Helt nya Svennis krig av Peter Wennman om Svennis vedermödor som kapten för engelska fotbollslandslaget och om det engelska mediadrevet.


Hjältarna av Mats Samuelsson om den gamla goda tiden då halva landslaget kom från Åtvidaberg och man drömde om att värva Pelé.


Tredje halvlek av Petter Karlsson som handlar om säfflegrabben Andersson som fått en gatstump uppkallad efter sig i Frankrike efter att ha vunnit franska skytteligan.


Konsten att förlora av Mats Hård, boken som blev bok efter att Mats bloggat under pesudonym i minst ett halvår. Om vad som händer sportjournalisen bakom fotbollsarenan.

Påbörjade Konsten att förlora i vintras men tyckte den var så urbota dötråkig att jag gav bort den istället. De andra tre låter onekligen lite spännande, även för en ointresserad som jag. Vill speciellt läsa den om Svennis och mediadrevet.

Snart är det fotbolls-VM. Håhå-jaja!

2 Comments:

Blogger Hieronymus said...

Bästa fotbollsboken jag läst är "Full time" av Tony Cascarino. En klockren fotbollsbok, om man nu skulle vara intresserad av en sådär halvsunkig fotbollsspelares vardag under 80- och 90-talet. Fast vet man inte vem Cascarino var, så kanske lite av läsglädjen försvinner.

9:42 em  
Blogger Petra said...

Jag har ingen aning om vem Cascarino är! Borde jag skämmas nu?! :)

10:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser