måndag, februari 06, 2006

Vad ska jag läsa nu?

Nu har jag så många godbitar som ligger och väntar på att bli lästa men jag har ingen sådär självklar som jag vill sätta tänderna i direkt. Önskar jag kunde läsa alla på samma gång. De här står överst på listan nu:

  • Morden i Oxford av Guillermo Martinez
  • Expert på att rodna av Katarina von Bredow
  • Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear
  • Kalaharis skrivmaskinsskola för män av Alexander McCall Smith
  • Blocket av Karin Wahlberg
  • Game Over av Adele Parks
  • Bakom kulisserna av David Hepworth
  • Jenny av Jonas Gardell

  • Hjälp mig välja!

    8 Comments:

    Blogger Eva-L said...

    Jag stod och höll i Oxford-boken häromdagen men valde istället Den ameriaksnke pojken av Andrew Taylor. Jag är fortf nyfiken på Oxford-boken, så om du börjar med den kan du skriva här om den är bra och då kan jag också köpa den. Tack:-)

    10:54 fm  
    Blogger Hieronymus said...

    Klart du ska läsa Martinez.

    11:35 fm  
    Blogger Bokbabbel said...

    Kan inte välja för dig men känner igen den härliga problematiken =)

    2:20 em  
    Anonymous Anonym said...

    Vet precis hur det är att inte kunna välja! Jag tycker Karin Wahlberg. / Moa.

    8:16 em  
    Anonymous Anonym said...

    Hej, får jag fråga en grej jag inte förstår... Du har ju din bokrecension publicerad på knuff.se och nyligen.se. Dom säger att man ska skriva in ISBN-numret i bloggen.. Jaha vart då undrar jag. Hur gör du?

    11:23 fm  
    Blogger Petra said...

    Hej Twinkle!
    Jag pingar på nyligen, det är det enda jag gör. JAg skriver aldrig några isbn, förutom om den inte ingår i eventuella länkar. Det brukar vara så. T ex Adlibris har det systemet och då kommer ju numret med automatiskt i blogginlägget.

    11:42 fm  
    Anonymous Anonym said...

    du ska absolut läsa game over! den är riktigt underhållande och intressant!

    6:26 fm  
    Blogger CV said...

    Damernas detektivbyrå är ju alltid trevlig att vistas i. Fast den fjärde boken, om Kalaharis skrivmaskinsskola för män, bygger på att du läst de övriga. Jag tror inte den funkar bra fristående. Fast du har säkert läst de övriga.
    RS
    kulturbloggen.com

    10:17 em  

    Skicka en kommentar

    << Home

    Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

    Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser