onsdag, februari 01, 2006

Chick lit igen

Postade min tio-i-topp-lista (som borde uppdateras) på ett forum idag när några ville ha boktips i Marian Keyes-stilen och fick några tips tillbaka själv som är värda att kolla upp.

  • Jenny Colgan, har skrivit böcker som Amandas wedding och Where have all the boys gone? Verkar inte vara översatt till svenska.

  • Cathy Kelly, ligger bakom titlar som Always and forever och Best of friends. Finns massor på finska på AdLibris men inget på svenska (och mycket lite på engelska också).

  • Kate Thompson, har en lång radda böcker bakom sig. Ingen verkar heller vara utgiven på svenska men de flesta verkar finnas på engelska att köpa.
  • 7 Comments:

    Blogger skrivo said...

    Jag röstar på Jodi Picoult som M K-substitut! Har läst My sister's keeper (Allt för min syster) och Salem Falls av henne och de är så bra. Välskrivna, samma driv som M K, sympatiska personer, alltid kärlek och alltid en rättegångs eller brottsknorr - men de är inga deckare och absolut inga torra domstolsböcker. Bara bra helt enkelt! Jag blev så förtjust i henne att jag ska beta av alla, har just fått min trejde från biblo.

    1:16 em  
    Anonymous Anonym said...

    Jag har "Amandas bröllop" av Jennie Colgan i bokhyllan - den är tryckt 2001. Intresserad?

    9:01 em  
    Blogger Petra said...

    Paula: Ja, kanske det! Är den inbunden och vad vill ha för den?

    :-)

    9:22 em  
    Anonymous Anonym said...

    Det är en pocket - originalboken verkar ha kommit -99.
    Jag vet inte alls vad som är rimligt, 20 kr + porto?

    9:37 em  
    Blogger Petra said...

    Johanna: Jag har läst Allt för min syster tyckte den var bra. Ska kolla den andra också!

    Paula: Äsch, är det pocket hoppar jag över! Tack ändå! :-)

    12:23 fm  
    Anonymous Anonym said...

    Okidoki!

    8:11 fm  
    Anonymous Anonym said...

    Hej Petra!
    Läste din topp-tio-lista med chick lit och det var kul att få boktips! Jag är också ett fan av de här böckerna. :-)
    Trevlig blogg du har förresen!
    / Ellen
    Ps. Jag har länkat till dig. Ds.

    3:42 em  

    Skicka en kommentar

    << Home

    Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

    Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser