fredag, februari 03, 2006

Sparkle Hayters tre böcker om Robin Hudson

Buhu. Nu har jag läst alla tre böcker som finns översatta om den rödhåriga journalisten Robin Hudson med sin galna granne Mr Ramirez, pucko-chefen Jerry Sprudle och hennes galna faster Tant Mo. Jag kommer att sakna henne.

Robin Hudson är journalist på nyhetsprogrammet Special Reports som inte är kända för sin seriösa journalistik direkt. Det är wallraff-jobb och hemliga kameror och Robin är inte allt för förtjust i det.
Hon lever som singel, utan barn och tycker själv att hon är skitsnygg med sin kurviga kropp och röda hår. Hon beskriver sig själv som en lång Rita Hayworth. Hon samlar på klipp om konstiga mord och hennes favoritmordredskap är en åttakilos sköldpadda!

På något sätt lyckas hon alltid hamna i trubbel och alltid är det kopplat till reportage hon gör på jobbet. Jag gillar böckerna jättemycket. Det var min man som chansade och köpte den första till mig på vinst och förlust och det blev ju verkligen vinst! Det finns en till utgiven i USA men den har inte översatts till svenska ännu!

Ni som gillar Janet Evanovich böcker om Stephanie Plum kommer älska dessa för de är i samma stil men bättre.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men vad fan! Hittar aldrig dem på bokus ju! Petra hjälp!

1:41 em  
Blogger Petra said...

Johodå! Sök på Sparkle Hayter som författare på Bokus så får du massa träffar!

3:48 em  
Anonymous Anonym said...

Ah! Jag sökte på Hayters, inte så konstigt då :)
Min favvobok är Lyckans café av Judi Hendricks, du måste läsa den. Jag hjärta den!

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag lagt till dem i önskelistan *nöjd* Du vill inte buda på mina pocketar på Tradera då? Fast du har nog läsat allihopa :D

10:39 em  
Blogger Petra said...

Har läst en del av dina pocketar:-)
Försöker undvika att köpa så mycket pocket. Inbundet är roligare! :-)

9:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan!
Så du har också fastnat för Hayter?
Vet du om det kommer att översättas fler av hennes böcker?
MvH
Annica

1:58 em  
Blogger Petra said...

Bra fråga Annica! Jag kollar med förlaget och återkommer!

11:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser