måndag, februari 06, 2006

Uppvärmning inför bokrean

Nu har bokrea-katalogerna även hittat min brevlåda. Ska ni bara köpa en enda bok på rean så köp Olivia Joules fria fantasier av Helen Fielding som slumpas ut för 69:- på Akademibokhandeln. Vill ni köpa två så ta också Åsne Seijerstads Med ryggen mot världen för en tia till. Två jättebra böcker.

Annars kan man samla på sig Karin Alvtegens svit Skuld, Skam, Svek eller för all del Gellert Tamas Lasermannen. Många bra deckare på rean i år. Helen Turstens Guldkalven finns för en spottstyvel och Åsa Nilsonnes Bakom ljuset.

Själv siktar jag nog på några fackböcker. Kikar på Berömda böcker, 700 verk i kortform. Bra att ha som uppslagsverk. Är också sugen på 501 must-see movies eller Boken om Commedia del Arte. En annan rolig bok är Korv, mos och människor av Lars Eriksson om sveriges korvkiosker.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har bokförbud. Kom hem med åtta böcker på Åhléns minirea och beställde dessutom en sisådär 12 pockets på Bokus :| Är det det som kallas bokoholic?
Det lustiga är att jag plöjt igenom 5 redan *suckar* Jag är gärna med nån av dina bokswapparkvällar, har ju som sagt ett gäng *host*

9:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser