söndag, januari 29, 2006

Utmaningar

Två utmaningar från Hedgehog in a storm-Sara.

Utmaning ett:
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Jag måste läsa något innan jag somnar. Bok, tidning eller vad som helst. Jag kan inte somna om jag inte får läsa - det spelar ingen roll hur trött jag än är. Täcket måste också ligga på ett speciellt sätt och det kan ta några minuters bök och stök innan jag fått till det riktigt bra.

2. Jag äcklas enormt av tuggummin. Jag kräks nästan när jag ser tuggummin som folk slängt ifrån sig och tycker det är äckligt när folk sitter och tuggar med öppen mun. Jag tycker hela principen är äcklig. Som att tugga på en senig köttbit.

3. Jag bryter också spagettin precis som Annika och jag bryter också sönder böckerna i ryggen innan jag läser dom.

4. Jag blir irriterade på människor som är omständiga och inte lika effektiva som jag.

5. Jag röker, dricker kaffe, dricker sprit, kör för fort och har obscent mycket smör på macka, pasta, potatis och ris.

Utmaning två:
Du skall göra upp en lista på dina fem bästa egenskaper och sedan utmana minst fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

1. Jag förstår oftast saker snabbt, fattar snabba beslut, arbetar snabbt och kan vara löjligt effektiv. Hellre fort och fel än långsamt...

2. Jag inbillar mig att jag skriver bra.

3. Jag är bra på att komma ihåg sångtexter. Har jag lärt mig en text så glömmer jag den inte. Jag kan ENORMA mängder låttexter. Jag är även bra på pop-quiz.

4. Jag har jättebra lokalsinne och nästintill en kompass i ryggmärgen! Jag går väldigt sällan vilse.

5. Jag är bra på vardagslyx och att göra av med pengar!

Och dessa utmanar jag...
1. Zvammel
2. Hanna
3. Blah Blah
4. Helenas funderingar
5. Exilkullan

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser