onsdag, januari 25, 2006

Kläd- och bokbytarkväll

I lördags var det dags för kläd- och bokbytarkväll igen. Konceptet är enkelt. Samla dina vänner, gör en god middag och säg åt alla att ta med sig sina gamla böcker, kläder eller filmer man inte längre vill ha och sen byter ni med varandra över några flaskor vin!

Vi är ett gäng som hållt på i flera år nu. Det började med kläder. Inte klokt vilka fynd man kan göra. Ett par byxor som endast användts en gång av någon kan bli perfekta på en annan. Till och med felköp, kläder med prislappar kvar, dyker upp! Nu har vi även utökat med barnkläder, eftersom alla är i den åldern, videofilmer och nu sist även kökprylar.

I lördags var det min tur att ha tillställningen. Jag bjöd på marinerad helstekt fläskfilé och couscoussallad med bladspenat, lök, tomater, oliver och fetaost. Lyxräkor till de icke-köttätande. Efterrätt blev irish coffee och kokosbollar! Man tager vad man haver.

Själv blev jag av med en mängd, för mig, ointressanta böcker och högg själv ett ex av Howards End av EM Forster. Eftersom jag älskar filmen borde jag gilla boken också.

På klädfronten fick jag några toppar, bland annat en grön glittrig partytopp och en jätteskön mönstrad bomullsklänning som blir perfekt att lalla omkring i i sommar.

Jag tror alla blev lika nöjda med sina fynd som jag blev.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh, det låter jättemysigt och praktiskt!! Något att fundera på faktiskt!

1:48 em  
Anonymous Anonym said...

Men hur funkar det? Lägger man allt i en gigantisk hög och plockar på sig saker, eller gör man som när man bytte brevpapper när vi var små.
"Om ja får den så får du den"

:)

2:30 em  
Blogger Petra said...

Nä! Vi har en "auktionsförättare" som håller upp boken eller plagget och sen gäller det att skrika först och högst.
Om två eller fler skriker samtidigt blir det cat fight. Händer emellanåt och då brukar den som fått minst saker hittills få plagget eller så byts det sinsemellan, dvs "om jag får den så får du den alltså"

:-)

Det brukar ordna sig!

2:33 em  
Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Smart idé!

9:47 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är supernöjd med mina grejer!

Sitter just nu och är lite läcker i din svarta lilla kofta...

1:45 em  
Blogger Petra said...

Och jag hade din rosa thailandströja på mig igår:-)

5:19 em  
Blogger Klimakteriehäxan said...

Såna där hugg-och-byt-kalas är faktiskt jättebra. Funkar super med barnprylar också! Och eftersom det är så rysligt hemskt att KASTA böcker är det ju mycket bättre att nån som vill läsa dem faktiskt får dem. Ibland kan man få några kronor på antikvariat också.

10:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser