torsdag, november 17, 2005

Vartvardetjag Laden?

Hösten 2004 fick barn i hela landet skicka in sina bästa roliga historier till Rädda Barnen, Grönköpings veckoblad, Nya Söndagsnisse Strix (vad fan är det?), Arla och Nordiska museet. Över tretusen svarade.

Tanken var ett projekt som skulle samla material till forskning samt ge ut en bok. Boken fick namnet Var var det jag Laden: Barns bästa historier. Titeln anspelar på en av historierna som skickades in och det tyckte Brio var så osmakligt att de valt att inte sälja boken längre.

Det här har startat en epidemi hemma hos oss. Vi kan inte sluta gå runt och hittar på nya Bin Laden-historier. Den ena sämre än den andre. Den första är originalet. Jag varnar i förväg för dessa osmakliga och dåliga skämt.

- Vad heter Usama Bin Ladens glömska bror?
- Vartvardetjag Laden.

- Vad heter Usama Bin Ladens mörka bror?
- Chok Laden

- Vad heter Usama Bin Ladens engelske the-drickande bror?
- Marme Laden

- Vad heter Usama Bin Ladens spanske bror?
- Tape Naden

- Vad heter Usama Bin Ladens danska kock?
- Nulagerjeg Maden

- Vad heter Usama Bin Ladens vanligaste bror?
- Eni Raden

- Vad heter Usama Bin Ladens trädgårsmästare?
- Mittibland (b)Laden

Uppdaterat:

- Vad heter Usama bin Ladens trädgårsmästare?
- Sal Laden

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Erkänner att jag inte kunde låta bli att skratta åt vitsarna...

9:57 fm  
Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

*skrattar så jag dör* Jag har verkligen världens enklaste humor!

2:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser