tisdag, november 15, 2005

Favoriter och boktips - enkät!

Fick en enkät tillbakabollad till mig från Pollymia. Kul! Kastar mig genast över den...

1. Vilken är din favoritbok?

Det här går ju ärligt talat inte att svara på. Men några riktiga favoriter då.

Monica Ali - Brick Lane som jag tjatat om förr i bloggen. Helen Fielding - Oliva Joules fria fantasier. Nästan allt av Helen Tursten och Åsa Nilsonne. Gellert Tamas - Lasermannen. Harry Potter...

2. Vad läser du just nu?

Den gåtfulla fotografen av Douglas Kennedy. Började segt men har vändt till att bli en riktig höjdare. Läste till klockan 03.00 i natt och längtar tills ikväll då jag förmodligen läser ut den.

3. Vilken är din favoritförfattare?

Får säga Åsa Nilsonne och Helen Tursten men det finns fler.

4. Har du något bra boktips?

Se ovan. Monica Ali, Brick Lane, är boken jag hela tiden rekommenderar i år.

5. Vad skulle du skriva en bok om ifall du var författare?

Deckare, chic lit eller teaterpjäser. Har skrivit en pjäs, har mängder påbörjade och har manus, synopsis och en påbörjad deckare i gömmorna. Tvivlar på att jag någonsin skulle bli klar eller publicerad.

Bonus: Vad skulle ni helst skriva; bestsellers eller böcker som i slutänden gav er nobelpriset i litteratur?

Bestsellers så klart! Vem bryr sig om nobelpriset?

3 Comments:

Blogger Hieronymus said...

Så, genom att läsa dina svar så antar jag att jag verkligen gått miste om nåt när jag valt bort att läsa Helen Tursten...?

12:48 em  
Blogger Maria said...

Jaaaa, Tursten är bra! Men int eså blodig som du gillar Hieronymus, hihi.

Lasermannen är bra, den borde vara obligatorisk läsning i svenska högstadieskolor. Sjukt skrämmande!

4:15 em  
Blogger Hieronymus said...

vadå har jag fått rykte om mig som en blodig typ nu va? det stämmer ju inte alls! ehmm... :)

5:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser