tisdag, november 08, 2005

Vad ska jag läsa nu?

På nattduksbordet ligger just nu Arnaldur Indridasons Glasbruket. Isländsk deckare som utspelar sig i Reykjavik. En äldre man hittas mördad i en källarlägenhet och bredvid kroppen finns ett kryptisk meddelande som leder till en gravsten.

Där finns också Den gåtfulle fotografen av Douglas Kennedy. På baksidan står det att boken handlar om Ben som lever "the american dream", advokatfirma, två barn, hus i förort, men han vantrivs på jobbet, hans fru är otrogen och när Ben tar kontakt med fruns älskare så dras han in bland lögner och bedrägerier och tvingas ge sig ivär från sin förflutna.

Den tredje bok bok jag väljer mellan är Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith. Bestsellern som handlar om Mma Ramotswe som är kvinnlig privatdetektiv i Botswana och som löser fall på okonventionella sätt.

Vilken skulle ni rekommendera mig att börja på ikväll?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Glasbruket alla gånger! Klart bäst av de tre tycker jag!

9:10 fm  
Blogger Hieronymus said...

hört extremmycket gott om både Damernas detektivbyrå och glasbruket.. dra lott!

9:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har inte läst någon av de båda övre, men hade gått på Den gåtfulle fotografen - den lät spännande tycker jag. Om Damernas detektivbyrå kan jag bara säga att den tyvärr lovar mer än vad den håller. Visst är den lite småputtrigt mysig sådär, men inget som får dig att hålla lampan tänd efter läggdags.

9:24 fm  
Blogger helena said...

Jag tyckte Glasbruket var sådär, och Damernas detektivbyrå kom jag aldrig in i. Fast där måste jag nog göra ett nytt försök med tanke på alla fina recensioner den fått.

12:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser