onsdag, november 09, 2005

Mysigt på kulturhuset

Nu är det Katja som läser nästsista kapitlet. Hon har en extremt behaglig röst med lite lätt finlandsvensk brytning. Hon dubbelkollar vissa namn med publiken, Shejmus eller Shiimus? Man hör lite av publiken som kommenterar, hjälper till, ibland fnittrar till, kommer med kommentarer när uppläsarna inte vet exakt hur ett namn ska uttalas.

Den som har störst problem är Daniel. Plötsligt hakar han upp sig på abb, rak, kad, brak....eller jag menar abrakadabra. Stort skratt från publiken - och mig, som sitter hemma och maratonlyssnar in i det sista!

Jag hör Lotta Olsson från DN som (jag gissar) frågar hur många som varit där alla timmar. Jag var bara borta två timmar, och jag gick ut bara tio minuter, hörs sprida röster och....nu....nu ska Daniel läsa det allra, allra sista kapitlet.

Det tar bara några rader som stakar han sig på "duvblå vagn". De är trötta nu, men det verkar väldigt mysigt. Ångrar lite att jag inte pallrat mig dit.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser