tisdag, november 08, 2005

Fyra i leken

Problemet med Fyra i leken av Jane Moore är att författarinnan inte har bestämt sig för vad den ska handla om.

Är det en bok om otrohet eller skilsmässa? En bok om en dålig relation med sin mamma och andra familjerelationer? En bok om dating och ensamstående mammor?

Boken känns för splittrad och relationer introduceras utan att följas upp och man får inget riktigt grepp om personerna eller får förtroende för dem. Jag skiter ärligt talat i huvudrollspersonen och hennes älskare och familj. Det är kanske inget vidare betyg men jag hinner helt enkelt inte börja bry mig förräns något nytt dilemma eller ämne kastas in.

Jag har bara läst en bok tidigare av Jane Moore och minns att jag gav den, Mina ex, en tvåa men minns inte att jag tyckte den var lika dålig som den här.

Fyra i leken får en solklar etta. Med minus på.
Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser