söndag, november 20, 2005

Den gåtfulla fotografen

Efter ett övertygande mail från Carina blev det Den gåtfulle fotografen av Douglas Kennedy.

Boken handlar om Ben som lever "the american dream", advokatfirma, två barn, hus i förort, men han vantrivs på jobbet. Han ville egentligen bli fotograf. Han misstänker att hans fru är otrogen och när Ben börjar spana och spionera. Tills han tillslut upptäcker älskaren och konfronterar honom.

Ingen deckare men ändå en spänningsroman. Boken började segt. Riktigt segt. Snudd på att jag la ifrån mig den men efter ett tag tog den fart och blev riktigt spännande! Sådär gastkramande bitvis.

Det är dock ingen bok jag kommer minnas för evigt. Så upphetsad som Carina blev över boken blev jag inte men den var helt klart läsvärd och passar bra som semesterlektyr i hängmattan en varm sommardag!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag läste den för flera år sen och minns att jag gillade starten mest, ifrågasättandet av hans och hustruns liv, och sen blev det nästan urspårning med all action som följde. Alldeles för mkt action.

3:31 em  
Anonymous Anonym said...

Aj like it!
Han har skrivit en annan bok också:
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9137117912
Den andra kvinnan, och den är riktigt bra. Bättre än den gåtfulle fotografen.
Hittade hit via www.mialottan.com :)

1:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser