lördag, september 17, 2005

The missing piece meets the big O

Fem minuter tog det efter att vi packat ner hälften av böckerna tills jag behövde ha tag på en. Vilken låda? Det var bara att ge upp.

Efter 30 packade flyttlådor tog vi ett glas vin och började prata serieböcker. Vi diskuterade och jämförde Johanna Rubin Dranger (Fröken Livrädd och kärleken, Fröken Livrädd och karriären och Askungens syster) med Anna-Karin Elde (Om ingen nyper mig i rumpan snart går jag hem) och jag ville visa min fina bok The missing piece meets the big O av Shel Silverstein. Det är en helt underbar historia om kärlek och relationer och handlar om the missing piece som är ute i världen och letar efter sin andre hälft. Läs den!

Jag själv får vänta tills i början av december tills jag kan bläddra i den. Då i vårt nya hus, i det fina biblioteket! Tills dess ska den och hälften av våra andra böcker få bo i ett shurgardförråd! Hoppas de inte fryser!

1 Comments:

Blogger Klimakteriehäxan said...

Åh! Du har läst Silverstein! Han har skrivit urbra dikter, en del av dom finns inspelade med Doctor Hook and The Medicine Band. Undrar om han lever fortf - det gör väl knappast Dr Hook, i alla fall inte som musikgrupp.
Anna Karin Elde är också kul - såg henne i en tv-intervju för ett par år sen, oslagbart trevlig!

12:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser