måndag, september 12, 2005

Drömmen om biblioteket blir sann!

Jag är ledsen att jag inte uppdaterat sen förra onsdagen. Jag har befunnit mig nära ett nervsammanbrott. Vi har inte ätit eller sovit på flera dagar - då fixar man inte att blogga heller.

Vi har köpt ett hus!

Det var hysteriskt mycket folk på visningen. Både på den första visningen och omvisningen. Ett tiotal skrev tillslut upp sig på intresselistan. Elva stycken vi skulle slåss med.

Först såg det enkelt ut. Flera begärde betänketid. Ännu fler hoppade av. Vi och ett annat par segade på med fegbud tills den andre helt plötsligt var okontaktbar i nästan nio timmar!

Dagen därpå hoppade han av, men en ny familj slängde sig in i leken. Får man göra så? Vi hade ju vunnit. Hela den dagen gick också utan att vi hörde något tills vi äntligen blev meddelade att vi gått som segrare ur striden och huset är vårt! Imorse skrev vi på papper.

Den första december flyttar vi in i vårt nya hus där det finns ett helt rum som bara står och väntar på våra böcker.

Drömmen om biblioteket har blivit sann!

5 Comments:

Blogger hanna said...

Det är så cooolt! Grattis! :D

1:14 em  
Blogger Elin said...

åh vad kul! Grattis! Jag vill oxå!

3:19 em  
Anonymous Anonym said...

Men grattis! Det ser ut att vara ett helt underbart hus! Du måste ta bilder och hålla oss uppdaterade. Heminredning är så fantastiskt roligt. Vi vill se dig gona dig i ditt bibliotek så småningom!

3:21 em  
Anonymous Anonym said...

Gratulerar!Jag har sett alla bilder på nätet och det är ju fan en riktig lyxkåk som ni lagt vantarna på! Helt sjuukt. Ni får börja gå runt i tjusiga aftonklänningar och inneskor för att passa in. Sippa champagne på altan och sova i silkeslakan under de insänkta spotlightsens sken i bingen. Kul!

4:00 em  
Anonymous Anonym said...

På nätet...? Var...?

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser