torsdag, september 10, 2009

Bedårande barn av vår tid - historien om Nocie av David Bogerius

Jag kanske var lite för ung för Noice. Jag var mer en Freestyle-tjej. Jag minns i stort sett bara hur vi lyssnade på den sista av gruppens tre album, Det ljuva livet, och då var egentligen sagan om Noice redan slut. Det kan man läsa i om i David Bogerius utmärkta dokumentär om killarna i Noice, Bedårande barn av sin tid. Allting började och slutade i Gustavsberg.

David Bogerius har intervjuat de bandmedlemmar som fortfarande lever, deras föräldrar, fans, dåvarande flickvänner, producenter och andra som var inblandade i bandets framgångar.

Kanske för att jag aldrig var något fan, blir jag heller aldrig riktigt engagerad. Jag är inte övertygad om Nocie storhet som poppunkband i början av 80-talet, men det är en bra dokumentär om en del av Sveriges pophistoria som det inte skrivits allt för mycket om. Gillade du Noice har du säkert redan läst den!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Petra!
Försöker hitta programmet för SJF på bokmässans hemsida, men får ingen träff. Har du någon länk?

7:47 em  
Anonymous Jessica (ord och inga visor) said...

Härmed förkunnar jag att du kan känna dig utmanad. :) det har med poesi att göra, men är inget svårt utan bara fint och trevligt. Det vore roligt ju fler bokloggare som är på! Allt står i min blogg iaf.

7:51 fm  
Blogger Petra said...

Länken är www.sjf.se/bokmassan
Finns också länk i högerspalten på www.sjf.se

jessica: tack för utmaning. ska svara så snart jag hinner!

10:12 fm  
Anonymous Full bokhylla said...

Ah, kunde ju ha kollat er sajt också... osmart av mig!

4:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser