fredag, juli 10, 2009

Tack och hej Tradedoubler!

Jag har testat lite olika annonsnätverk här på sidan för att se om bloggen åtminstone kunde generera lite kaffepengar till en fika då och då! De tre nätverken jag testat är Tailsweep, Google Ads och Tradedoubler.

Nu läste jag Rosemaries inläggKulturbloggen om att hennes avtal med DN via Tradedoubler avslutades dagen efter hon skrivit ett kritiskt inlägg om DN. Tråkig slump?

Det fick mig i alla fall att logga in på Tradedoubler och se hur mycket pengar jag fått in i potten på de här sju månaderna jag varit ansluten till dem och det är ju verkligen ett skämt.

På sju månader har jag tjänat 1 krona och 56 öre!!!

Resultatet talar för sig själv. Bye bye Tradedoubler. Jag avslutar härmed mitt samarbete med er! Om ni vill ha kvar mig som kund får ni gärna förklara gärna varför ska jag exponera era annonser hos mig för dessa futtiga korvören?

Google Ads och Tailsweep då? Jo, det är väl inte några lysande siffror där heller men det vi pratar ändå tresiffriga belopp på vardera sajt.

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Linnea said...

Fast visst får man bara betalt när någon klickar på annonsen; man får väl inte betalt för att bara visa upp en annons på sin sida? Håller med om att det är dåligt betalt hur som helst!

1:31 em  
Blogger Petra said...

Man får betalt om någon klickar OCH köper!
Ett klick räcker inte.

1:32 em  
Blogger Din vän said...

Det kan finnas enstaka annonser man får betalt för klick, men de är inte många. Jag tror Ekonominyheterna hade en sådan annons via Tradedoubler tidigare.
Jag har också märkt att företagen i många fall har mycket fulare annonser för oss bloggare i Tradedoubler än annonserna för samma företag som syns hos exempelvis Aftonbladet.
Och jag är helt säker på att även om vi visat tiotusentals exponeringar av en annons och vi inte får något för det, så får Tradedoubler något för dessa visningar av företagen.
Jag känner mig genomutnyyttjad och lurad av Tradedoubler.

10:15 fm  
Anonymous Förlagschef said...

Hej!

Jag ger ut Sveriges Kulturmagasin NYA ZVERIGE och jag vill gärna komma i kontakt med alla er som känner er lurade av Tradedoubler och andra aktörer inom samma bransch. Hör av er till: info@emedia73.com och kom gärna till www.emedia73.com för mer information om Sveriges Kulturmagasin NYA ZVERIGE.
///Erik

7:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser