fredag, juli 24, 2009

Nytt i Boksök

Har lagt in sex nya bokbloggar i Boksök.
Ni vet väl min sökmotor där du kan söka efter inlägg i bokbloggar? Nu söker den i prick 250 bokbloggar.

En av de nya bloggarna är Nattens bibliotek som beskriver sig som en blogg om mellanmänskliga besvärligheter och kulturella yttringar. Bloggens skrivs av Siri och handlar för det mesta om böcker men även om lite annat som mat och politik också.

Ny är också Mariakoden som förutom att med jämna mellanrum recensera böcker också skriver jätteroligt om sin familj och inredning. Rekommenderas. Jag garvar högt åt hennes sköna sätt att uttrycka sig.

LillaO är en bokälskande småbarnsmamma, feminist och lärare som bloggar mycket om böcker. Varje vecka presenterar hon dessutom ett boktips. Hon skriver också en hel del om genusfrågor och lärarlitteratur.

Anna Winberg Knows Good Books är en annan smart bokblogg. Skrivs av Anna Winberg som är har examen i förlagsvetenskap och bakgrudn i bokbranschen. Mycket omslagsknarkande i hennes blogg som handlar om all sorts litteratur.

Om böcker som jag hunnit läsa är en pärla jag hittills missat. Hur är det möjligt? Kritisk, bitsk och underfundigt skriver Vixxtoria. Missa inte hennes två lysande inlägg om Saker som hon är trött på i svenska deckare, del 1 och del 2.

Sist ut är bokhandeln Celcius blogg. Bokhandelns finns i Uppsala och på bloggen kan man få boktips, läsa om deras bokcirklar eller om nyheter i affären.



Lägg Boksök på din egen blogg
Det är enkelt. Här är koden. Klistra bara in den i din bloggtemplate där du vill ha sökrutan. Voila!

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Lyrans Noblesser said...

Jättebra, jag tycker att Boksök att kanonbra när jag letar efter andras tyckande.

6:19 em  
Blogger LV said...

har precis hittat hit. fantastiskt! jag ska bli stammis!!!

http://screwdepression.blogspot.com/

6:59 em  
Blogger Vixxtoria said...

Vilka fina ord du skriver om min blogg. Det blev jag väldigt glad över.

Jag har dock precis flyttat bloggen från blog.se till blogger, och den nya adressen är därmed

http://ombockersomjaghunnitlasa.blogspot.com/

Du får alltså gärna ändra länkningen om du vill. (Eller kan man lägga till, så att sökning i gamla bloggen också blir kvar?)

Själv ska jag genast försöka peta in boksök-koden nånstans på den nya sidan.

12:29 em  
Blogger Petra said...

Tack alla fina ni!

Vixx: Jag lägger till din länk så den söker både i nya och gamla!! :)

11:40 em  
Blogger Vixxtoria said...

Petra: Vad bra! Tack ska du ha :-)

10:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser