fredag, februari 20, 2009

Mitt liv på sex ord

För jättelänge sen, snart ett år sedan, fick jag frågan om jag ville skriva mina memoarer på sex ord på sidan "Ditt liv på sex ord". Det har tagit tid kan jag säga. En blandning av lika delar prestationsångest, skrivkramp och tidsbrist har legat i vägen. Men nu äntligen har jag spottat ur mig inte mindre än sex stycken sexordsmemoarer och nu kan jag inte välja vilken som jag ska skicka till Jenny som håller i sidan.

Med lite ångest lägger jag dock ut dom här nu till allmän beskådan och låter er välja vilken. Egentligen tycker jag de gör sig ganska bra tillsammans likaväl som var och en för sig.

Här kommer dem så ni kan läsa ordentligt.

Letar efter den jag vill vara.

Bara jag själv, skapar mitt liv.

Reser, upptäcker världen, njuter mest hemmavid.

Söker harmoni. Leva fort, min melodi.

Hellre fort och fel, Än ingenting.

Växte långsamt, avancerade snabbt, landade mjukt.


Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Lindas trädgårdsblogg said...

Jag gillade den sista!
Vad svårt att skriva med sex ord bara!

4:18 em  
Blogger Lyrans Noblesser said...

Fort och fel är bra tycker jag :-)

8:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser