torsdag, februari 19, 2009

Det bor en liten perfektionist i oss alla! Eller?

Jag fick inte så många svar i tävlingen om värsta perfektionisten men en del av de jag fick är naggande goda.

Här är några exempel:

"Jag är manisk vad det gäller att påbörja nya anteckningsblock eller kalendrar. Blir det inte snyggt och perfekt första gången jag börjar fylla i så har det hänt att jag gått och köpt en sprillans ny kalender för att kunna börja om från början. Val av penna är också väldigt viktigt".

"Jag färgmatchar allt. Till och med min dotters napp med hennes kläder".
Red. anmärkning. Det gör jag med!

"Jag gör "vacuum tracks" när jag dammsugar och blir irriterad om man går på de snygga möster jag dammsuger fram."

Vinnare blir dock "matt-hilda" för det här underbara exemplet:

"Jag skulle nog aldrig få för mig att kamma mattfransarna men däremot blir jag helt galen om mattorna ligger snett så jag har klistrat fast dem med mattejp så de sitter fast på golvet och inte halkar snett."

Grattis! Boken kommer på posten.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser