söndag, februari 22, 2009

Det bråkas i författar- och journalistbloggvärlden

Nu är det catfight i bloggvärlden. Linda Skugge hoppar på Ebba von Sydow och Åsa Jinder och Katerina Janouch ger sig också in i leken.

Jag visste inte att det var en tävling där den som hade flest barn, lever i det mest ojämställda förhållande, har minst hjälp, jobbar mest men ändå har minst pengar vann. Jag trodde vi hade kommit någon vart sen 1800-talet! Seriöst! Jag förlorar den tävlingen stort, med glädje!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Hanna said...

Om det är så att mest miserabla liv vinner (och så verkar det ju onekligen vara) vill inte jag heller vara med!

8:05 em  
Anonymous Anonym said...

Skaffa barn ska man INTE göra, de äter ju fullkomligt upp sina föräldrar. Att vara barnlös ger en gigantisk konkurrensfördel, och är man dessutom singel blir det dubbelt upp. Ensam är stark!!

- Peter Ingestad, Solna

7:55 fm  
Blogger Paperback Lover said...

Det är ju faktiskt lustigt att Skugge hela tiden utgår från sig själv och sin livssituation så till den milda grad att hon glömmer bort hur det var när hon själv var singel och utan barn. Det här uttrycket "allt är relativt" kanske kan påminna henne om att vem fan är hon att klaga. Hon bor i Sverige, hon har barnbidrag och mammapeng och mammaledighet och bra sjukvård för sina ungar på ALS (som jag lärt mig att det heter), hon kan stoppa sina ungar i en familjesäker volvo i ett land med bilbälteslag etc. etc. Men visst, hon har det säkert sjukt stressigt....

4:07 em  
Blogger Zandra said...

Jeeesus, vad är det här?!
Snacka om tävling i självömkan och duktiga flickan-sydrom. Suck.

6:08 em  
Anonymous Anonym said...

Vad är 2.6-miljonerklubben som verkar för kvinnors hälsa? Jag undrar om det verkligen är så att hon bara är upprörd över att Ebba är 27 år och inte har barn?

7:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser