tisdag, januari 20, 2009

En enkät...

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Oj. Massor. Gardell. Tursten. Nilsonne. Keyes. Ali, med flera.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Allt av Astrid Lindgren såklart. Det är nog den vi har flest av här i huset.

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset?
Jag tipsas hela tiden via bloggar och dylikt. De senaste stjärnmärkta i min RSS-reader är följande tips som jag ska kolla upp snart; Hanna Hallgrens När lesbiska blev kvinnor (Tekoppens tankar) och Tu man hand av Tomas Lagermand Lundme (Textappeal).

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Jag köpte en biografi på engelska om Che Guevara i Argentina och gav till pappa i julklapp. Problemet var bara att affären valt att slå in en spansk version av boken vilket uppdagades på själva julafton, hundratals mil från Buenos Aires. Mottagandet blev ett gott skratt.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej, jag är dålig på bibliotek.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Just nu läser jag två. Svensk maffia av Matti Larsson och Lasse Wierup. Läskig men välgjord och bra sammanställning av de svenska kriminalla gängen. Jag läser också Svenska flicka av Liw Engkwist om en svensk strippas liv i Italien. Helt osminkat.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser