fredag, januari 16, 2009

Annorlunda årslista

Bokmoster har delat in sin årslista i teman. Böcker med färg i titeln, böcker med djur i titeln och så vidare. Jag bestämde mig för att göra likadant så här är några av de böcker jag läste förra året.

Böcker med geografisk plats i titeln:
Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät av Paulo Coelho
Flickorna från Riyadh av Raaja Alsanea

Böcker med namn i titeln:
Fadde, min story av Fadde Darwich
Kicki & Lasse av Peter Kihlgård
Väninnorna och Kung Carl av Kicki Norman
Åse av Denise Rudberg
Varför dog Monika P? av Elisabeth Gilek
Stella och Sebastian av Jenny Leeb
Till sängs med Frida av Slavenka Drakulic

Böcker med mat i titeln:
Koka makaroner av Johan Nilsson
Hallon och hat av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Biografier eller böcker om uppväxten:
Scar Tissue av Anthony Kiedis
Så dumt! av Mia Törnblom
Extrem - Min självbiografi av Sharon Osbourne
Ett bluesliv av Klas Gustafson
Fadde, min story av Fadde Darwich
Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert
Mig äger ingen av Åsa Linderborg
Svinalängorna av Susanna Alakoski
Mr Tourette och jag av Pelle Sandstrak

Böcker om att vara förälder:
Koka makaroner av Johan Nilsson
Att amma av Nanna Bylund
9 1/2 månad av Annika Lantz
Otrogen på öppen gata av Belinda Olsson
Sedan du fött av Maria Borelius
Handbok för mammor
Alltid redo att dö för mitt barn av Johanna Rubin Dranger

Deckare och spänning:
Men inte om det gäller din dotter av Jan Guillou
Välgörarna - Den motvillige journlisten av Nuri Kino & Jenny Nordberg
En plats i solen av Liza Marklund
Det lömska nätet av Helene Tursten
Aldrig fucka upp av Jens Lapidus
Sjöjungfrun av Camilla Läckberg

1 Comments:

Blogger Bokmoster said...

Ah, den där Bokmoster med sina påhitt! ;-) Kul m en variant av listan. Undrar just om jag läste några böcker med mat i titeln förra året...

8:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser