lördag, november 22, 2008

Kulturfyran om julklappar

Det känns helt otroligt att det snart är jul. Här går jag i kortärmat i 38-gradig värme i Buenos Aires och snart är vi hemma och måste ta på täckjacka igen. När ni i Sverige börjar tänka på glögg och lussebullar tänker vi mer på solskyddsfaktor.

Här är kulturfyran om julklappar.

1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?

På min önskelista står bland annat Helt övergiven av Penny Vincenzi, Vill du ha barn med mig? av Åsa Jinder och American Wife av curtis Sittenfeld. Kanske orkar jag vänta tills den sistnämnda kommer på svenska ändå.


2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt.


Köpte en med Frida Kahlo häromdagen. Jättefin.

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilken plagg tar du bara inte på dig?

Får hålla med om kepsen. Jag sätter heller inte på mig MC-Hammer-byxor (vilket är superpoppis här och kallas "babooschkas".

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?

Det blir en yogamatta faktiskt, så jag slipper halka när jag gör mina solhälsningar hemma.

Kulturfyran hittar du hos www.kulturbloggen.se.

Etiketter:

Bloggtoppen.se Litteratur Bloggrank.se Blogglista.se Reggad på Commo.se

Litteratur Blogg Topplista Blogvertiser